En Instagram-profil med det velklingende navn BornholmBornholmBornholm er på godt halvandet år blevet en seriøs medspiller i kampen om at tiltrække turister til Bornholm.
I dag tæller siden knap 27.000 følgere, og alene sidste år havde siden mere end 3,5 millioner visninger. På baggrund af tallene for 1. kvartal 2017, forventer siden at nå minimum 4,5 millioner visninger i 2017, lyder det fra Janne Vestergaard, der har startet profilen.
– Det startede som en privat Instagram og et fritidsprojekt, som mest var for sjov, men det blev hurtigt alvor, fortæller hun.
Hun så nemlig den store interesse der var, for smukke billeder fra Bornholm. Og i løbet af meget kort tid var der stadig flere, der valgte at følge BornholmBornholmBornholm, og efter blot seks måneder havde siden over 10.000 følgere.
Ved hvor de besøgende kommer fraI begyndelsen gættede stifterne af siden på, hvor følgerne kom fra, men Instagram har nu tilknyttet et statistikmodul, som gør det muligt at trække en del forskellige data, herunder demografiske data. Og på baggrund af de statistiske data, er det også nemmere at målrette billederne til målgruppen for siden, mener Jette Vestergaard.
– Vi kan se, at kvinder er flot repræsenteret med 63 procent. Samtidig kan vi se, at vi især henvender os til aldersgruppen 18-55 år. Men i princippet er målgruppen jo blot alle, som følger med på Instagram, og kan lokkes til at holde deres ferier på Bornholm, siger hun.
Se billeder fra siden her: