– Vi har under nedlukningen tilbydt assistance over mail og telefon, hvor vi har kunne tage de indledende snakke med kunder, der overvejede at købe nye møbler. Derefter har vi lavet aftaler med kunden, når vi åbnede igen, så de har kunnet komme og se møblerne først. Det betyder også, at kunderne har haft lang tid til at tænke over det, så man kan mærke, at de er resolutte og klar til at handle, siger Michael Mortensen.
Inhouse Bornholm råder i alt over 3.000 kvadrameter. Man er derfor også her heldig med at kunne imødekomme travlhed samtidig med, at coronarestriktioner overholdes, siger Michael Mortensen.
– Kunderne er meget opmærsomme på at spritte af, holde afstand og bære mundbind. Og så er vi meget heldigt stillet med mange kvadratmeter, kunderne kan sprede sig ud på.
Og efter nogle triste måneder med megen stilstand, tror direktør Michael Mortensen nu på et godt forår og en god sommer, hvor den bornholmske detailhandel kan indhente meget af det tabte.
– Jeg er meget fortrøstningsfuld. Der er ingen tvivl om, at hele krisen kommer til at koste penge for os alle – ikke mindst i detailhandlen – og det vil også give udslag i årsregnskaberne for dette år. Men hvis vi bliver ved at se den store købelyst hos kunderne for at handle i de fysiske butikker, så tror jeg tingene ser positive ud, siger Michael Mortensen.