– Det er også det, der er irriterende ved DAT: Der er ikke en voksen, der har en telefon. De lukker fredag klokken 16, og så kommer de mandag morgen, så der er ingen, der kan få kontakt til dem, tilføjer hun.
Mange gav op
På grund af DATs få flyvninger i selskabets weekend-fartplan på ruten mellem Bornholm og København, var der kun én anden mulighed for at komme afsted - om eftermiddagen klokken 15.15.
– Vores første fly blev aflyst, og så blev vi ombooket til det fly, der først skulle afgå om eftermiddagen. Ret hurtigt forsinkede de 15.15-flyveren til klokken 20.20 og lavede en ny check in-tid, så vi kunne forlade lufthavnen og komme tilbage til den nye check in-tid, som var klokken 19.30, fortæller passageren.
– Jeg har heldigvis noget familie i København, som jeg kan være sammen med, men det er ikke nødvendigvis alle, der har det - og så spændende er Københavns Lufthavn heller ikke. Så der var mange, der gav op. Selvom de havde slået to afgange sammen, var vi færre, der fløj hjem med det sene fly, end vi havde været ved check in-skranken om formiddagen.