– Vi arbejder lidt med kommunikationen, så folk bedre kan se, at de går ind i restaurantområde – og så vil de rejsende hurtigt lære konceptet at kende, siger han.
– Konceptet er jo, at du skal kunne spise godt til rimelige penge på kort tid. Så vi er nødt til at være restriktive omkring det, så det er til spisende ved buffeten. Der er en indkøringsperiode med koncepter, og det er ved at være på plads, så nu begynder vi at annoncere med, at den kan købes på forhånd. Så kan man gå i gang med det samme.
Møde i juni
Debatten om Express 5 har kørt livligt på passagerforeningens Facebook-side, hvor Ann Hartl engagerer sig aktivt for at indsamle de rejsendes oplevelser. I flere tilfælde bliver kritiske indlæg mødt med kommentarer, hvor folk harcelerer over, at andre tillader at fremhæve negative oplevelser. Ann Hartl fortæller, at hun er begyndt at tynde ud i kommentarerne, der udelukkende synes at have til formål at kvæle debatten.
– Man skal have lov til at udtrykke, at der er ting, som kan gøres bedre.
Passagerforeningen skal i starten af juni til møde med Bornholmslinjen, hvor foreningen og rederiet sammen kan drøfteerfaringerne fra de første ugers sejlads.