Løsningen er især tænkt som et mere fleksibelt alternativ for de mange, der i sommerhalvåret bevæger sig rundt i byen, fremgår det.
De eksisterende automater bliver stående, så alle fortsat kan vælge en fysisk billet, hvis de foretrækker det, og kommunens egne parkeringsvagter fører fortsat kontrol i området.