De nye tiltag skulle gerne være med til at hjælpe på, at passagererne kan få noget mere af det, man kan kalde vedligeholdelseskommunikation, fortæller pr- og kommunikationschef hos Bornholmslinjen, Jesper Maack.
– Vi har taget kritikken til os, og hvis folk gerne vil høre mere fra os i de her situationer, er det, det vi gør. Det skrev vi sådan set ind i vores procedure med det samme.
Så det var tydeligt for jer, at der var et behov for mere af den slags kommunikation?
– Ja, det kunne vi se på reaktionerne efterfølgende. Der var opstået tvivl hos nogle, fordi der gik for lang tid mellem sms'erne, så der måske opstod en følelse af, at vi ikke var der. Det var vi jo, og alle gjorde, hvad de kunne, men der var altså et ønske om, at folk gerne ville høre mere fra os, og det implementerede vi med det samme, siger Jesper Maack.
En anden stor faktor i den manglende kommunikation fra Bornholmslinjen har været rederiets udfordringer med informationsskærmene på havnene, der langt fra har givet de ventende passagerer den rette information. Men de problemer skulle være løst nu, forklarer Jesper Maack.