"Hvis rammerne konstant ændres, så er råderummet til sidst ikke-eksisterende, og så er der stor risiko for, at opgaven ikke kan realiseres efterfølgende", skriver BAT's trafikchef i sin mail.
Niels Rasmussen oplyser til Tidende, at han ikke har noget at tilføje.
EL: Det er vores ret
Ligeledes torsdag svarede gruppeforperson Morten Riis (EL) på Niels Rasmussens mail. Her forsvarede han Enhedslistens ret til at stille ændringsforslag, også uden at orientere (i dette tilfælde) BAT.
"Det ændringsforslag, som vi fra Enhedslistens side havde med til økonomiudvalget i går aftes havde ikke karakter af en ny køreplan, omend vi påpegede konkrete forhold ved den foreslåede, som vi anser som (behæftet med) mangler", skrev Morten Riis tilbage til både BAT's trafikchef og resten af kommunalbestyrelsen.
"Jeg har som politiker den opfattelse, at vi både kan stemme for og imod de administrative indstillinger, og endda tillade os at komme med ændringsforslag til dem", skrev Morten Riis desuden.
"Hvis vi ikke mener, at de indstillinger, vi præsenteres for, er tilstrækkelige og forværrer servicen for borgerne urimeligt – ja, så er det vel nærmest vores pligt at handle anderledes end foreslået", fortsatte svaret.
Morten Riis oplyste samtidig, at Enhedslisten på forhånd havde sendt sit forslag til centerchef Bjarne Freund-Poulsen og kommunens direktion, omend altså ikke til BAT selv.
"For det tredje er jeg ikke bekendt med, at vi politisk skal præsentere disse ændringsforslag administrativt før politisk behandling", skrev Morten Riis også.
Konservative, Dansk Folkeparti og Moderaterne stemte onsdag i økonomiudvalget for at godkende BAT's bud på den næste køreplan.