Billige og effektive tiltag til markedsføringen

Billige og effektive tiltag til markedsføringen
SPONSORERET AF WWW.PROMOTIONBAG.DK |

ANNONCE FRA www.promotionbag.dk

Du ved det sikkert allerede. Reklame er yderst vigtig for stort set alle virksomheder. Der findes mange forskellige former for reklamer, og det behøver ikke altid at være dyrt for at være effektivt.
Hvis du mangler lidt inspiration til at få markedsført din virksomhed på en billig, men effektiv måde, så har vi samlet nogle ideér, som du kan overveje.  

Reklamegave
Mange gør allerede brug af dette, og det er der en god grund til. Det er både en af de billigere løsninger, og så giver de tit længerevarende reklame. Du kan både dele dem ud, når din virksomheden er til arrangementer, og det er også god idé at give medarbejderne reklamegaver. Det kan f.eks. være muleposer med print, kuglepenne eller måske en notesbog. 

Muleposerne er en god idé til, at erstatte plastikposerne og vil efterfølgende ofte anvendes til både indkøb, fragte børnenes fodboldtøj osv. 

Man må ikke undervurdere, hvor meget reklamegaver faktisk gør. Det kan godt være, at mange blot registrere virksomhedsnavnet når de ser det, men det lægger sig alligevel i baghovedet, og vil derfor nemmere komme frem i hukommelsen, når man skal bruge den ydelse som din virksomhed yder.   

Sociale medier
Sociale medier når ud til rigtig mange mennesker, flere end man lige tror. I dags digitale verden bruger de fleste hver dag tid på internettet og på de sociale medier. Derfor er det vigtigt for din virksomhed, hvis I er synlige på f.eks. LinkedIn. 

Engang var det mest de unge, som brugte det, men sådan er det ikke længere. 

Derfor er man som virksomhed også nødt til at befinde sig der, hvor kunderne er. De sociale medier er et godt værktøj til øge kendskabet til din virksomheden. 

Har I lavet noget sjovt, vundet en pris, har en stand på en messe eller noget helt andet, så slå det op. I gør opmærksom på jeres virksomhed og øger kendskabet, både hos eksisterende kunder og potentielle nye kunder. 

God service giver god omtale
Det er helt gratis, og så er det måske et af de allervigtigste steder, at lægge fokuset i alle opgave man foretager sig. Bliver kunderne glade og føler de sig bliver godt behandlet, så vil de helt sikkert også tænke på din virksomhed næste gang. Det er dog ikke alt god service giver. Dine kunder vil også være meget mere villige til at give virksomheden en god anmeldelse på f.eks. Trustpilot, som rigtig mange bruger som en guide til, hvilken virksomhed de skal vælge. Har du en tømrervirksomhed, vil de kunder som føler, at de er blevet godt behandlet også være mere tilbøjelige til at anbefale din virksomhed til venner, familie og kolleger, næste gang de skal have lavet tømrerarbejde i huset.