Influencere
At undvære den markedsføring, som booking-portalerne leverer, har imidlertid krævet andre former for markedsføring, som kunne gøre gæsterne opmærksomme på Hotel Sandvig Havn.
Her har Kjeld og Lene Hammer hovedsageligt brugt hotellets egne profiler på de sociale medier Facebook og Instagram til at markedsføre sig over for gæsterne.
Desuden har de i 2020 allieret sig med såkaldte influencere. Det er personer, som har mange følgere på de sociale medier, og som derfor når ud til en meget stor gruppe mennesker, når de poster noget på Facebook eller Instagram.
Her har Hotel Sandvig Havn blandt andet samarbejdet med musikeren, bloggeren og bagedyst-deltageren Jasmin Gabay og livsstilsbloggeren Fie Frøling, som har omtalt hotellet for deres tilsammen 75.000 følgere på Instagram.
Re-investerer
Ifølge Kjeld Hammer er der allerede nu så godt gang i den direkte booking, at han forventer, at hotellet i 2021 stort set kan klare sig med markedsføring på egne profiler på de sociale medier og uden uden hjælp fra influencere.
– I lavsæsonen kommer vi stadig til at bruge Hotels.com og Booking.com, men i mellem- og højsæsonen kan vi klare os selv, siger Kjeld Hammer.
Målet, som han gerne vil nå i løbet af det næste års tid, er, at alle bookinger kommer direkte fra gæsterne til hotellet.
Kjeld Hammers forventning til regnskabet for 2021 er, at det lander på nogenlunde samme niveau som 2020.