Hvornår og hvordan gik I i gang med arbejdet med årets revy?
– Vi mødtes første gang for et år siden og snakkede det igennem, hvad vi synes, er sjovt. En revy er særlig på den måde, at den skal opfange alt det, der har været i løbet af et år, så vi bliver nødt til at mødes flere gange hen over et år og samle sammen. Men vi er først rigtig begyndt at samle det, da vi kom her til Bornholm, hvor vi kunne være på scenen, havde kostumerne og så, hvad der kunne lade sig gøre helt praktisk. Så vi har været i gang hen over året, og så er det blevet intensiveret i månederne op til og kulminerede, da vi kom til Bornholm en lille måned før, vi havde premiere.
Hvordan er det så at optræde inde i Kyllingemoderen?
– Det er rigtig sjovt og en god og særlig oplevelse. Kyllingemoderen er et helt specielt sted, og det er i virkeligheden ikke et teaterrum. Det er en virkelig speciel oplevelse. Vi begynder med at spille i fuldt dagslys næsten, for man kan ikke mørklægge vinduerne. Det er ikke så tit, man gør det. Man kan se publikum på en helt anden måde, end man kan på en teaterscene, hvor det er mørkt. Normalt er det fedt at spille i mørke, for det er med til at lave et fokus mod det, der sker på scenen. Her kan publikum se hinanden, og vi kan se publikum, og det skaber en anden form for intimitet, som er særlig. Der er spisende gæster, og man kan gå op og tage en øl undervejs, så der er et liv omkring forestillingen, som er skønt. Og så ligger det fuldstændig vidunderligt. Det sted derude er helt vildt, og de gæster, jeg har haft på besøg fra Sjælland, som ikke kender Kyllingemoderen, siger, det er en kæmpe oplevelse at komme derud i skoven, og lige pludselig er der den kro og det hus. Det er meget særligt.