– I mange, mange år har jeg været kundemedarbejder. Det vil sige, jeg har været i skranken, hvor jeg har taget mig af de kunder, der kom ind i dagligdagen. Jeg har også siddet og betjent telefoner, og dengang vi havde kasser, var der også kassearbejde indimellem. Det er jo så nogle år siden, det stoppede.
Der har jo været nogle historier om kunder, som er blevet svindlet digitalt. Hvordan har du oplevet det i banken?
– I starten kom de ind i skranken og skulle have hjælp til MitID – det er så gået tilbage til kommunerne igen nu. Men det var hjælp med spærringer, indsigelser samt at få gang i det hele igen med deres nye MitID. Det er os, der hjælper dem med at komme videre.
Hvordan var det at tage imod folk i den situation?
– Det bliver hverdag, for vi oplever det jo så mange gange. Men man skal jo lige passe på, for dem, der er blevet svindlet, er meget sårbare og har det rigtig svært, når de kommer ind. Det er ikke særlig sjovt at stå der, og der skal vi så være lidt omsorgsfulde, når de kommer.