Du blev direktør for Fonden Oluf Høst i 2016. Hvad var det, der tiltrak dig ved den stilling?
– Det, jeg godt kan lide her, er, at man koncentrerer sig om én ting. Det er fortællingen, der er varen. Og jeg er så begejstret for at være her. Men jeg mangler cirka 20.000 besøgende om året for at få økonomi til at udvikle. Man drukner meget hurtigt i administration. Og så skal der trækkes et dræn og svares på mails. Jeg passer kassen en dag om ugen, altså billetsalget, og jeg vil savne det, den dag jeg ikke gør det mere, men det kan være svært at stikke hovedet op over kanten og se fremad.
Det er jeres første rigtige år efter renoveringen. Hvad går du og pønser på i øjeblikket?
– Hvordan jeg kan give min begejstring videre. Jeg vil gerne have 50 besøgende mere ind om dagen, hvordan hiver jeg dem ind? Når vinden er i den rigtige retning, kan jeg høre dem stå nede på gaden og sige 'åh, jeg ved jo ikke noget om kunst og ekspressionisme, jeg kan ikke lige placere ham på farveskalaen' og så videre. Jeg tror, det handler om at finde den rigtige teknologi. Der er andre museer, der har de samme udfordringer. Hollænderne er sindssygt skarpe til digitale løsninger, der er simple, hvor du kan vælge, vil du have børnehøjde, eller vil du have det nørdet? Men der er jo også masser af danske museer, der bruger moderne formidling, som er til inspiration for os. Det er det, jeg går og tænker på nu.