Hvorfor valgte du kommunikation?
– Jeg synes, kommunikation er en spændende faglighed og et vigtigt redskab, der kan bruges til meget mere end bare at formidle information. Det er Folkemødet jo et levende eksempel på. Her kan man virkelig mærke kommunikationens kraft og evne til at bygge bro mellem mennesker og skabe forandring i samfundet ved at sætte vigtige dagsordener til debat.
Du er lige startet som pressemedarbejder på Foreningen Folkemødet – hvad er dine vigtigste opgaver i den stilling?
– Opgaverne er meget varierede – både fordi kommunikation i sig selv er et omskifteligt felt, men også fordi vi er et lille sekretariat med et årshjul, der kulminerer med Folkemødet i juni. For at koge det ned, har jeg det overordnede ansvar for kommunikationen i Foreningen Folkemødet – og det spænder bredt fra intern kommunikation i foreningen til ekstern kommunikation på vores medier til pressearbejde.
Jobbet på Folkemødet er dit første ’rigtige’ job, men du har været i praktik hos LEAD Agency i København. Hvad er det, og hvad lærte du der?