– Nej, jeg tror, hun refererer til, at Vilma er en kunstner, som allerede her i sin unge alder har fundet et udtryk, som hun er i stand til at fylde ud, og som på en eller anden måde virker om ikke voksent så velovervejet, reflekterende og grundfæstet i noget, som er der, hvor jeg synes, sangskrivning skal være.
– Man kan synge om hvad som helst, men bag ved det hele skal man kunne mærke, at der er et eller andet levet liv, et reflekteret liv, som man kan føle sig beslægtet med eller identificere sig med. Det synes jeg, man kan, selv om hun trods alt er så ung, som hun er. For eksempel går vi i øvelokalet og har talt om, at hun skal synge en af mine sange, "En sommerdag for alt for længe siden", og det gør hun så alene med sin guitar og synger den fuldstændig, som den skulle være sunget i sin tid – bare bedre, ler Steffen Brandt.
– Det er ikke enhver beskåret at kunne det. At kunne give det det liv og den dybde, som det oprindeligt var tiltænkt, det var særligt, og det var først dér, det gik op for mig, nåeh, det var dét, jeg mente dengang!
Det må have været lidt af en aha-oplevelse?
– Ja, det er nok også det, projektet lidt går ud på, at man hos sig selv og de andre finder nogle sider, man måske ikke har været opmærksom på, fordi man bare gør det, man gør.
Mit for alvor
Kunne du træde lidt tilbage og sige, at nu var det ikke dit nummer længere?
– Ja. Eller også er det for første gang mit for alvor, for der er også noget inde i mig, der bliver forløst af at høre nummeret på den måde.
Hvordan fandt du frem til hende?