Band besøger Bornholm for første gang

Band besøger Bornholm for første gang
Users spiller på Bornholm for første gang i april. PR-foto
NOTITS | KULTUR | Tirsdag 4. februar 2025 • 16:30
Henrik Nielsen
Journalist
NOTITS | KULTUR | Tirsdag 4. februar 2025 • 16:30

Når Club Rising inviterer til sæsonens anden koncert i kulturhuset Frem i Svaneke, bliver det med et band, som aldrig tidligere har været på Bornholm. Bandet hedder Users, og arrangøren beskriver det som et fremadstormende post-punk-band.

– Musikken er et wakeupcall, du kan danse til, og det bliver der rig mulighed for, når Users præsenterer håb blandt frustrationer i et højt tempo, fortæller Kim Andersen fra foreningen Spillestedet i en pressemeddelelse.

Sidste år optrådte Users blandt andet på Spot, Smukfest og Roskilde Festival, og 2024 var også året, hvor bandet udgav sin første single. 2025 bliver året, hvor det udgiver sit debutalbum og spiller sin første koncert på Bornholm den 4. april.



INDENFOR

Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem. Det er notorisk fart over feltet for Mikkel Marschall, skaberen af sol over Gudhjem. Men lidt mindre end tidligere, for en en voldsom stresssygdom lærte ham, at man er nødt til at træde på bremsen, selv om det er svært.
FÅ ABONNEMENT