Zalando sælger mere sportstøj og øger samlet salg

6. AUG 2024 • 08:30ERHVERV/POLITIK

Zalando har brugt fodboldstjernen Robert Lewandowski i kampagner og øget sit sportssalg i andet kvartal.

Den tyske handelsplatform Zalando har opnået et stigende salg inden for blandt andet sportstøj i løbet af årets andet kvartal.

Det oplyser Zalando i forbindelse med sit kvartalsregnskab, som er blevet offentliggjort tirsdag morgen.

I løbet af kvartalet har Zalando haft et salg på 3,8 milliarder euro, hvilket svarer til omkring 28 milliarder kroner. Det er 2,8 procent mere end i andet kvartal i 2023.

Zalando oplyser selv i en pressemeddelelse i forbindelse med regnskabet, at selskabet har haft sin bedste juni inden for salg i sportskategorien.

Ifølge selskabet skyldes det blandt andet, at det har udnyttet sportssommerens momentum ved at lancere kampagner i europæiske byer med sportsstjerner som den polske fodboldspiller Robert Lewandowski og den østrigske fodboldspiller David Alaba.

Fra første til andet kvartal i 2024 har Zalando øget antallet af aktive kunder med 300.000 til et samlet antal på 49,8 millioner.

Zalando er til stede på 25 markeder og handler både med privat- og erhvervskunder.

I forbindelse med regnskabet for andet kvartal holder Zalando fast i sin forventning til året. Forventningen er, at salget vil vokse mellem nul og fem procent i 2024 sammenlignet med året før.

Zalando blev grundlagt i Berlin i 2008 og er blandt de førende onlinehandelsplatforme i Europa.

En undersøgelse, som Dansk Industri har lavet med hjælp fra Epinion tidligere i år, viser, at Zalando er den mest populære webshop blandt danskerne.

I undersøgelsen blev 3151 personer spurgt om, hvilken webshop de foretog deres seneste onlinekøb hos. Her svarede 5,5 procent, at de senest handlede hos Zalando.

På anden- og tredjepladsen kom henholdsvis Matas og den kinesiske handelsplatform Temu.

/ritzau/

MESTE LÆST ERHVERV-POLITIK (48 T)

SENESTE RITZAU

FÅ ABONNEMENT