Der er fart på hos Blomsterverden, for alle vil i haven til påske. Foto: Sarah Thun Kristensen
Egen produktlinje
Medarbejderne er gået til frokost og der er stilhed midt i stormen i pakkeriet.
Det lykkes imidlertid at få afbrudt pausen for datteren Frederikke Thuesen Jensen til en fremvisning af virksomhedens nyeste påfund - virksomhedens helt egen linje af blomsterfrø som er opkaldt efter hende selv.
– Meningen var, at det skulle være et engelsk navn, så det kunne ikke hedde Blomsterverden. Så prøvede vi alt muligt også flowerworld og sådan noget, men navnene var ikke ledige, så nu blev det Fred's Garden, forklarer hun.
Udover økologiske grøntsager kan man finde frø til mange sjove blomster, som mor og datter ikke har kunnet finde i supermarkedet, hvor mange formentlig handler deres frø til pryd- og køkkenhave.
– Vi synes, der var et behov for et mere spændende udvalg, end det supermarkederne havde, så nu får vi det udvalg, vi synes er trendy, forklarer Frederikke Thuesen Jensen, som efter sin mors udsagn i meget høj grad har været med til at udvikle og vækste virksomheden siden hun og hendes kæreste blev medejere i 2023.
– Men det har været en lang overgang, fordi vi startede med at lave markedsføring for otte år siden, og så blev butikken større og større, og vi kunne se et kæmpe potentiale, fortæller hun.
Hun vil ikke tage hele æren for udviklingen, men hun medgiver, at hun og hendes mor tænker meget forskelligt og derfor supplerer hinanden godt i virksomheden.