Vil du rent faktisk helst fortsætte, til du rammer Arne-pensionen?
– Nej, ikke nødvendigvis, det kommer helt an på, hvem der henvender sig, og hvad vi kan blive enige om. Jeg tænker, det skal være en stille og rolig overdragelse, hvor det vil være fint, hvis mine kunder ønsker at fortsætte hos den nye ejer.
Telefonnummeret her ved Frisør Jan har været ude af funktion i mange år. Foto: Torben Østergaard Møller
Er der også et vemod forbundet med at sætte gang i den her proces?
– Ja, selvfølgelig er der det. Jeg ved jo ikke præcis, hvad der venter mig på den anden side. Nu har jeg stået og klippet i 45 år, så det der med pludselig at skulle starte på et nyt liv eller en ny epoke i sit liv, det er da spændende. Jeg ved ikke, hvordan det er at gå hjemme, for det har jeg aldrig prøvet. Men jeg ser da frem til det.
Varte konen op
Er der noget, du tænker, du vil få mere tid til?
– Nej, ikke andet end at der altid er en masse løse ender, man har skubbet lidt til side og tænkt, at det må blive en anden dag. Min kone og jeg har hus og have her i Jordbærdalen, sommerhus i Sømarken og børn og børnebørn, som vi kan få lidt mere tid til. Og min kone skal jo arbejde lidt endnu, så jeg kan måske gå hjemme og varte hende op, siger Jan Hjorth Hansen.
Jeg forsøgte i første omgang at ringe til dig på det nummer, som står på skiltet ved din salon, men det duede slet ikke, for det begynder med "53", og dit rigtige nummer begynder jo med "56"?
– Haha, ja, det har jeg jo heller ikke haft tid til at få pillet ned endnu!
Hvor længe siden er det, at det nummer holdt op med at fungere?