– Jeg er meget tilfreds. Det er en flot holdindsats, som man siger. Jeg tror, det er det lange seje træk. Vi har i mange år sagt, nu er den der, nu går det godt. Og så lige på målstregen kommer der et eller andet, som har gjort, at det ikke gik så godt alligevel. Det er ikke et snuptag, vi lige har fundet. Det er, når tingene spiller sammen og går op i en højere enhed, og man laver nogle kvalitetsprodukter, som kan sælges i mange lande.
Der er også kommet nye kunder til, fortsætter Michael Bladt.
– Der er kommet flere kunder, og vi er begyndt at sælge flere af de specialfremstillede rør, vi har udviklet, og det begynder vi at tjene lidt flere penge på. Kunsten er jo at finde nogle produkter, som er lidt bedre og lidt anderledes, end dem konkurrenterne tilbyder. Det giver mulighed for at tjene lidt flere penge end der, hvor alle kan lave det samme.
Michael Bladt forklarer succesen med, at Hasle Refractories er lykkedes med at komme ind i et nichemarked, hvor virksomheden kan noget, som andre ikke kan.
– Vi bliver nok mere og mere anerkendt for at have en god kvalitet. Og hvis de kunder, der har købt én gang, kommer tilbage – og dem har vi heldigvis mange af – og der samtidig kommer en lille smule nye kunder, så kan det godt blive til noget over tid. Så er det snebolden, der ruller.