Strategisk hotel og salg
I 2014 købte Rasmus Nielsen, der er udgiver af Altinget og Mandag Morgen, Grønbechs Hotel. Det gjorde han som led i en strategi, hvor man ville bruge hotellet som ramme for den politiske samtale både på Folkemødet og i det hele taget. Hotellet har gennem alle årene været brugt af Altinget som konferencehotel, til turisme og restaurant samt naturligvis til en stribe arrangementer under Folkemødet.
Nu skal det dog sælges, da Altinget og Mandag Morgen 'ikke er en virksomhed, der driver hoteller.' I hvert fald ikke mere. Selvom det er gået godt, er det ikke nogen hemmelighed, at det tager meget tid at drive et hotel, og den tid skal bruges på deres oprindelige virksomhed: Medier. Salget er derfor et resultat af og et led i en mere fokuseret strategi i virksomheden, fortæller Christoph Nørgaard.
– Man kan sige, at når man står på hotellet, så kommer der mange følelser op i én. Vi elsker at være der. Men vi er en medievirksomhed, så vi skal bruge vores tid på medier i vækst. Og det at drive et hotel, det er et fuldtidsarbejde, og den tid vil vi gerne bruge på vores medievirksomhed. Det er for at få skabt et tydeligere fokus på vores medieforretning, at vi sælger.
Hvad kan man egentlig få for 14,5 millioner?