Både mennesker og opgaver samles i få, store byer. Det betyder, at både magt, jobs, uddannelser og muligheder forsvinder fra steder som Bornholm.
Der er hårde udfordringer for os, men min påstand er, at med regionskommunen har vi en chance, hvis vi vil. Uden regionskommunen havde vi været fortabt!
Så nej, de 25 år er ikke et glamourægteskab med idel lykke og harmoni, men det er et forhold med ups and downs, som trods alt fungerer og nok skal holde.