Og det med god grund. Den tradition og de værdier, som skolen udspringer fra, er der mange, der kan se sig i i dag. Det er jo noget af det samme, som vores folkemøde bygger på, og ingen kan vist være uenig i, at vi med samtalen som drivkraft skal holde fast i det danske demokrati.
Det lever, demokratiet. Om 14 dage på folkemødemåden i Allinge, og året rundt i Almindingen, hvor højskolen som en alternativ uddannelsesinstitution fortsætter med at bringe mennesker sammen.
Her gives ikke eksamensbeviser, men dannelse, fællesskab og livsoplysning. Her får man del i de værdier, som kan være svære at måle i kroner og øre, men som faktisk har reel betydning for et samfund. Her bygger man videre på en tradition, som tilsiger, at vi ikke kun skal uddannes til at arbejde, men også til selve livet.