Destinationen: Svenskerne er vendt tilbage

Destinationen: Svenskerne er vendt tilbage
Bornholm er blevet vist frem på digitale skærme på togstationer i Malmø og Helsingborg. Kampagner på blandt andet Youtube har resulteret i 30,5 mio. visninger, oplyser Destination Bornholm. Pressefoto
NYHED | 18. AUG 2022 • 10:30

En koncentreret markedsføringsindsats med både artikler i svenske medier og videoer på Youtube har sat gang i den svenske turisme igen, mener Destination Bornholm.


Efter to coronaår, hvor turisterne på Bornholm næsten udelukkende talte dansk, har vi igen i år fået mange udenlandske besøgende, ikke mindst svenskerne, som har været savnet på Bornholm.

Nye tal viser, at til og med juni måned har Bornholm haft godt 18.000 svenske overnatninger mod blot 2.000 i 2021. Det oplyser Destination Bornholm i en pressemeddelelse.

En af grundende til nabolandets turister igen besøger øen, kan være den markedsføringsindsats der er foregået i flere måneder, mener direktør i Destination Bornholm, Pernille Kofod Lydolph.

Destinationen oplyser, at de har intensiveret presseindsatsen i Sverige, og at en række medier og influencers igennem foråret har besøgt Bornholm, og at det har har givet omtale i en række svenske dagblade, magasiner og på sociale medier.

– Det strategiske arbejde med Bornholms turisme og herunder markedsføringen af øen er vigtigt. Derfor er det også en fornøjelse, at indsatsen har båret frugt, lyder det fra direktøren.

Påvirkning er vigtig

Skal Bornholm i det der kaldes top-of-mind hos svenskerne, når de vælger deres næste feriedestination, kræver det at de mange gange, og via mange kanaler bliver mindet om, at Bornholm er et skønt og trygt sted at holde ferie.

Og da Sverige er et vigtigt marked for Bornholm og samtidig et område med et stort vækstpotentiale, har indsatsen i det syd- og vestlige Sverige været meget markant.

– Svenskerne er prisbevidste, og rejser gerne udenfor sommerperioden, når prisen er lavere. Derfor passer de rigtig godt ind i ønsket om sæsonforlængelse. Den korte rejsevej skaber endvidere potentiale for genbesøg, lyder det af destinationens pressemeddelelse.

Fra uge 32 fortsætter kampagneindsatsen, for at friste de svenske gæster med et besøg på Bornholm i den smukke sensommer og efterår, oplyses det.