På den baggrund sendte Bofa i maj og juni et brev til alle husstande via E-boks, hvor der på et generelt plan blev redegjort for Arbejdstilsynets krav til adgangsvejen og standpladser for skraldespande.
”Efter udsendelsen af dette brev oplevede skraldemændene en forbedring i adgangsforholdene, men der var stadig mange adresser, hvor problemerne bestod. I sommerferieperioden krævede chaufførerne hos Fugato, at der blev handlet hurtigt for at løse disse problemer med adgangsvejene”, skriver Bofa.
"Hurtig handling for at sikre ro"
Beslutningen om at uddele de sedler, som har skabt meget røre, blev truffet 20. juli på et møde mellem to chaufførrepræsentanter fra Fugato (tillidsmand og arbejdsmiljørepræsentant) samt to Bofa-medarbejdere.
”På mødet blev det antydet, at hurtig handling var nødvendig for at sikre ro blandt skraldemændene,” skriver Bofa i orienteringen, hvor det kommer frem, at Bofa fortryder fremgangsmåden.