– Æren for det gode resultat skyldes i den grad, at abonnenterne trods forbrugerkrisen har stået last og brast med Tidende, og annoncørerne fortsat bruger Bornholms dagblad på print og net til at kommunikere med kunderne på Bornholm, siger formanden.
Bornholms Tidende er i 2022 faldet med 162 betalende abonnenter svarende til 2,7 procent. Det er en markant opbremsning i forhold til de seneste 14 års fald på gennemsnitligt 500 abonnenter pr. år. Samtidig har 2022 budt på en mærkbar vækst i den digital brug af Tidende.dk og en øget efterspørgsel på kombi-weekendabonnementet med fuld digital adgang hele ugen og den store weekendavis leveret i aviskassen sammen med Berlingske Tidende om lørdagen.
– Det har været en stor omstilling for alle på og omkring Tidende, som langtfra har været nem eller er slut. Den markant bedre drift er et resultat af indsatsen, og det er vi rigtig stolte af, siger chefredaktør og direktør Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende er primært ejet af Fonden Bornholms Tidende, der tirsdag besluttede at lade overskuddet blive i selskabet med henblik på konsolidering.