Reporteren beholdt en Tuborg-hue på hovedet. Det var ikke meningen. Den skulle have været taget af inden, men det glemte han i skyndingen. Den anden fejl var, at han slutter med at nævne bryggeriets slogan.
De to andre dele, som samlet er længere (nemlig 2:30) handler om de andre sider af J-dagen – og her bliver det understreget, at det er en dag, hvor både politiet og Natteravnene appellerer til ansvarlig indtagelse af alkohol. Som helhed var det derfor en afbalanceret dækning.
TV 2/Bornholm er ikke ene om at dække J-dag. De landsdækkende medier var på pletten. Bornholms Tidende havde en artikel nogle dage forinden, hvor der var foto af Tuborg-øl. Artiklen handler kun om Tuborgs juleøl, og der citeres en ansat på Tuborg. I artiklen står der blandt andet ”Har man lyst til at smage en af årets første Tuborg Julebryg, kan man ifølge Tuborgs egen liste besøge…..” Og så kommer listen over værtshuse på Bornholm.
Til det er der vel kun at sige, at Tuborgs markedsføring er vanvittig effektiv. Til næste år vil vi på TV 2/Bornholm helt sikkert være opmærksom på at undgå huer og slogan.