Efter at have set TV-debatten på TV2 Bornholm, og fulgt kommunalbestyrelsen specielt her i den seneste periode, har jeg tænkt meget over hvordan der bør stemmes til kommunevalget den 18. november.
Bornholm trænger simpelt hen til nye kræfter i kommunalbestyrelsen. De politikere, som vi har haft gennem flere perioder, har simpelthen ikke været i stand til at styre kommunen i en positiv retning.
Snæversyn og inkompetence
De har ved flere lejligheder vist sig helt ude af stand til det ved at udvise rettidig omhu og udvist et snæversyn og inkompetence, når det har handlet om at finde egnede grunde til for eksempel opførelsen af lejeboliger eller imødekomme virksomheder der ville etablere en virksomhed her på øen.
Det er samtidig med, at de gennem flere årtier har accepteret en byggesagsbehandling, der har været katastrofalt for øens udvikling og gode ry - både når det galt virksomheder og privatpersoner. Jeg kunne nævne mange episoder, hvilke jeg vil spare læserne for. Det er samtidigt med, at byggesagsafdelingen har givet tilladelse til nogle helt utrolige skandaløse enkelte byggeansøgninger.
Hvis tidligere kommunalpolitikere havde udvis kompetence og samarbejdesevner, så ville de for længst have nedlagt byggesagsafdelingen og søgt udenbys eksperter til at løse disse opgaver.
Modige personer søges
Der skal simpelt hen nye friske, visionsrige og modige personer i vores nye kommunalbestyrelse der kan arbejde på tværs mellem partierne.
Dem skal vi stemme ind i vores nye kommunalbestyrelse, når vi skal stemme den 18. november.
Flere af partierne nye spidskandidater viste under TV2 Bornholms debat, at de virkelig havde visioner og vilje til samarbejde hen over midten, hvad Bornholm virkelig trænger til således, at vi i den kommende periode ikke vil have landes største antal partihopper og personer, der ikke kan eller vil samarbejde til øens bedste.
Kære alle, der bor og kan stemme til kommunalvalget her den 18. november - kom og giv jeres stemme til en person, der vil og kan samarbejde og kun har øens bedste i tankerne og vil handler derefter, uanset hvilke parti i foretrækker.