Pavas råd til børnene

Pavas råd til børnene
KOMMENTAR | ABONNENT | 4. MAR 2024 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
4. MAR 2024 • 05:30

Til Vores Børn ...

1 Når du føler dig bange, så accepter angsten, for den vil dig aldrig noget ondt.

2 Hvis hjertet hamrer derudaf, så tal til det / slap af kære hjerte. Jeg er jo lige her hos dig.

3 Dine tanker bliver ubehagelige, men inviter dem til en snak / det er altid dig, der bestemmer, uanset hvad de finder på.

4 Du kan ikke sove, og tankerne flyver rundt / stå op, gå en tur i lokalet, fokuser på noget andet / en smuk sang eller udsigt for eksempel.

5 Min sorg indvendig og ensomheden, som pludselig opstår / tænk på, hvor heldig du i bund og grund er her i livet.

6 For jeg er smertefri og rask / jeg er ung og smuk. Jeg kan selv gå / selv spise og selv se verden / ingen stor lang sorg har ramt mig

7 Ingen bliver mere rigtige af at gøre dig forkert / intet ved dig er grimt / kun handlinger i livet kan være det.

8 Vær aldrig bange for at tale om alt det, du er ked af, for ingen sjæle dømmer dig – dem, der gør, er selv mere sorte indvendige.

9 Lykken i alle mennesker kommer i småbidder hele livet - den kan kun mærkes, fordi vi alle består af angst sorg og uro.

10 Læs disse ord igen og igen altid / for alt i livet har en mening - også det der sker i dig / vær aldrig bange for at være bange aldrig / og husk så altid turen og suset ned ad bakken altid skal bestiges først / intet er let. Intet kommer selv.

Farmand & mor

Vi er der 24/7 365 dage om året, hvis du alligevel får brug ..

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT