Hvis jeg skal være ærlig, så er du bedre til at skrive. Jeg syntes ikke, det er godt nok til Tidende. Har du ikke noget bedre?
– Nej jeg har ej. Jeg er også kun vant til at tegne mennesker og ikke dyr. Jeg syntes, den er god nok i hvert fald.
Ja, men næste gang tror jeg, vi vil have en fotograf ud. Hvad har du fundet ud af med den sangsvane?
– Jeg har forhørt mig lidt rundt, og eksperter mener i korte træk, at fuglen, som ikke yngler her på Bornholm, måske er blevet skadet, så den ikke har kunnet flyve med flokken til deres ynglepladser, som ligger så langt væk som Island, Norge, Sverige, Finland og i et bredt bælte gennem Rusland og Sibirien til Stillehavskysten. Ingen har nemlig set den flyve. Den overvintrer blandt andet i Danmark og på Bornholm, og det er her, man mener, den måske har fået en skade. Den kan også være blevet skadet i hovedet, så den simpelhen har mistet nogle af sine naturlige egenskaber og derfor tøffer rundt alene - dog sammen med de to canada gæs, der også yngler ude ved Maskingården.
– Men det bedste bud fra dem, jeg har talt med, er, at den er handicappet og ude af stand til at navigere eller flyve. Derfor holder den til der det meste af tiden og vil efter al sandsynlighed blive i det område. Men da sangsvanen ikke yngler på Bornholm, kommer der næppe en mage til den. Man ved heller ikke, om det en han eller en hunfugl, så vidt jeg har forstået. Det er, hvad jeg har nået at skrive indtil nu chef. Hallo hallo chef?