Leder: Hjertelig velkommen ungeråd

Leder: Hjertelig velkommen ungeråd
Godt 30 unge bornholmere mødtes torsdag og valgte deres fem forMænd. Privat foto
LEDER | BORNHOLM | ABONNENT | 7. DEC 2021 • 05:30
LEDER | BORNHOLM | ABONNENT
7. DEC 2021 • 05:30

Bornholms nye ungeråd kan spille en nøglerolle for vores demokrati fremover, hvis de mobiliserer deres jævnaldrende.

Demokrati og nærdemokrati er super vigtigt for både Danmark og det bornholmske samfund. Det er svært at være uenig i. Alligevel fik vi en forholdsvis lav valgdeltagelse på 73 procent ved det netop gennemførte kommunalvalg. Vi ligger over landsgennemsnittet på 67 procent, men under øer som Læsø med 81 procent, Samsø med 81 procent og Ærø med 78 procent. Små ø-samfund har brug for endnu mere demokratisk opbakning end de større byer. Derfor er der noget at arbejde for på Bornholm.

Vil du have adgang til artiklen?

Første måned 0 kr.
Herefter 209 kr./md.

Få Lørdags Berlingeren GRATIS sammen med Tidende.

Jeg giver hermed tilladelse til, at Bornholms Tidende deler mit navn, telefonnummer, adresse og e-mail med Berlingske Media A/S med henblik på? markedsføring af Berlingske Media A/S produkter. Jeg bekræfter desuden, at jeg er over 18 år. I Berlingskes privatlivspolitik kan du læse mere om tredjeparter, og hvordan du tilbagetrækker dit samtykke.
Se andre abonnementer her