Først holdt han blot af at synge alfabetsangen. Så begyndte han at trykke på tasterne på min bærbare og lærte hvordan bogstaverne ser ud. Så begyndte han at tegne enkeltbogstaver indtil han fandt ud af hvordan, at man kan sætte dem sammen til ord. Han havde mange spørgsmål – hvordan gør jeg det? Hvordan staves det? Hvordan læser man det? – og så videre. Vi tog ofte udgangspunkt i vejskilte og hans store interesse i traktorer.
Nu kan han læse kapiteloverskrifterne i den bog, som vi læser
Tallene kom via at kigge på prissedlerne i forskellige butikker, sidetallene i bøger, som vi læste, bageopskrifter, køkkenvægten, uret og selv vejledningerne i hans legosæt.
Der sker en masse landskabsmæssigt, kulturelt og sprogligt, fordi vi er udlændinge i Danmark, og vi ser for eksempel ofte på kort for at finde ud af, hvor det land, som vi taler om, ligger.
Han fik foræret et bornholmerur, som hjælper ham med at forstå “tid” – og pludselig kan han klokken. Han holder også af at se dokumentarudsendelser for børn og så gentage det sete i sin leg eller i en kreativ proces.