Det er ikke bare en uheldig misforståelse kan vi forstå. Det er bevidst vildledning, når kundeservice nægter at refundere den for høje billetpris til pensionister, der ringer ind med en berettiget klage om den høje pris i appen. Det er udtryk for et rederi, der ikke bare misinformerer, men også nægter at tage ansvar for sin fejl. Bornholmslinjen bør tage både sine passagerer og sine forpligtelser over for staten alvorligt.
Hvis ikke Bornholmslinjen retter ind og sikrer, at deres app afspejler de aftalte rabatpriser, så bør Transportministeriet træde i karakter og tage affære. Ministeriet bør gøre brug af det sprog, som Bornholmslinjen forstår: færre penge i støttekassen, hvis I bryder aftalen.
Pensionister på Bornholm og i resten af landet fortjener bedre end at blive snydt af en virksomhed, der er afhængig af offentlig støtte. Det er ikke nok at skyde skylden på tekniske udfordringer. Der skal handles, og aftalerne, som Bornholmslinjen har indgået med både staten og sine passagerer, skal overholdes.