Det oplyser Bornholms Vand, der er en del af Beof, efter at flere bornholmere har spurgt, om situationen kan komme til at ligne hovedstadsområdet, hvor borgere er blevet opfordret til at spare på vandet.
– Vi følger udviklingen tæt, men vi har en robust vandforsyning og kan fortsat levere vand til både borgere og virksomheder, siger Per Hald, afdelingsleder for Vand hos BEOF.
Bornholms Vand kan også hjælpe nogle af øens mindre vandværker, hvis de oplever ekstraordinært højt forbrug.
Selv om der er vand nok, lyder opfordringen fortsat, at drikkevandet bruges med omtanke.