– Niveauet er jo vanvittigt højt. Mest af alt er det imponerende, hvor dygtigt Danmark er blevet til cykling, når så mange af de største profiler prioriterer de danske mesterskaber, siger den tidligere cykelrytter, som i dag også er cykelekspert hos TV 2.
– De vil alle sammen gerne være dansk mester, og når niveauet er så højt, får DM også en endnu større status, tilføjer han.
Blandt profilerne i linjeløbet er Mads Pedersen (Lidl-Trek), Kasper Asgreen (EF), Magnus Cort (Uno-X), Michael Valgren (EF), Tobias Lund Andresen (Decathlon) og en lang række andre WorldTour-ryttere.
Også enkeltstarten, som blev kørt fredag, er fornemt besat med blandt andre Mikkel Bjerg (UAE Emirates) på startlisten.
Mads Pedersen vandt sidste års enkeltstart, men måtte nøjes med andenpladsen i linjeløbet bag holdkammeraten Søren Kragh Andersen.