Jeg har set folk ligge og kæmpe og bare ønske at dø. Derfor Danmark - vågn nu op til, at vi kan give vores døende en hjælpende hånd. Etisk synes jeg, at det er ret og rimeligt, fordi ingen skal kæmpe for døden, men blot få fred for lidelser. Det er uanset, hvad de døende fejler, og hvor gamle de er.
Da jeg sidste år mistede min mor efter to en halv måneds svær lungekræft, ønskede hun bare at dø, efter hun fik sin diagnose. Der blev spurgt ind til hende, om hun ville have behandling.
År tilbage - det vil sige i 2014, hvor min far ligeså døde af lungekræft - sagde hun til os alle: "Hvis jeg skulle blive så svært syg, vil jeg ikke have behandling, men bare leve livet indtil det er slut."