Der er intet i S-gruppen, som har givet anledning til Jonnas beslutning

SYNSPUNKT | ABONNENT | 19. JAN 2023 • 08:58
Af:
Claus Larsen-Jensen
medlem kommunalbestyrelsen for S
SYNSPUNKT | ABONNENT
19. JAN 2023 • 08:58

Leif Olsens kommentar er fejlagtig og uden kendskab til virkeligheden.

 

Det er en ufatteligt uvidende kommentar, Leif Olsen giver til Jonna Nielsens beslutning om at forlade Socialdemokratiet.

Der har været nul uenighed mellem mig og Jonna Nielsen. Hun og jeg har haft et godt og tæt samarbejde, og vi har ikke haft nogen uenighed mellem os. Vi har talt sammen dagligt og været enige om kursen. Der er intet i S-gruppen i kommunalbestyrelsen, som har givet anledning til Jonnas beslutning. Det vil Jonna Nielsen kunne bekræfte.

Leif Olsen menes at vide, at Jonna Nielsen og jeg tilhører henholdsvis venstrefløjen og højrefløjen i Socialdemokratiet. Sikke en gang vrøvl. Jonna Nielsen er formand for 3F Bornholm. Jeg har været medlem af 3F i 40 år. Jeg har ovenikøbet tilbage i tiden været sekretær i forbundet, og vi kender begge to til alle de faglige og politiske dagsordener. Selvom jeg har været medlem af Folketinget og Europa-Parlamentet og har haft diverse lederjob, så har jeg fastholdt mit medlemskab af 3F, og Jonna Nielsen og jeg er faktisk på ret god bølgelængde holdningsmæssigt, og det er jeg sikker på fortsætter, trods Jonnas beslutning. Derfor er Leif Olsens kommentar fejlagtig og uden kendskab til virkeligheden.

Jeg tror, at Leif Olsens problem er, at han blander begreberne, for tilgangen til politik for både Jonna Nielsen om mig er, at vi tager udgangspunkt i virkelighedens verden, og det kan ikke passes ind i en gammeldags højre-venstre-skabelon. Der er alt for megen politik, som pakkes ind i højre-venstre, hvor befolkningen faktisk godt kan forene ideologi og principper med, hvordan og om det fungerer i praksis. Og jeg påtager mig gerne ansvaret for at blande det, som almindelige mennesker oplever, ind i politik, og det kolliderer ind imellem med de firkantede ideologier, som Leif Olsen mener at repræsentere, men jeg er overbevist om, at de fleste synes, at det faktisk er meget godt med sund fornuft og logik, og det påtager jeg mig gerne ansvaret for at repræsentere. Men det er hverken højre- eller venstreorienteret.

Leif Olsen aner intet om det, og udtaler sig om noget, som han tror, men ikke aner noget som helst om.