Der er ingen forståelse for folks bekymringer

SYNSPUNKT | DEBAT | Torsdag 23. marts 2023 • 06:15
Af:
Mogens Birkelund Andersen
Strandvejen 117
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Torsdag 23. marts 2023 • 06:15

Lad være med at træde på den lille mand og prøv at sætte jer selv i deres situation.

Kære Jacob Trøst.

I Bornholms Tidende den 20. marts kan jeg læse, at der muligvis er et håb i mørket for, at de involverede naboer kan kompenseres for eventuelle gener/værditab fra energiøen.

Jeg kan godt forstå Gitte og Flemming Pihl, Søndre Landevej 43, samt andre naboers frustration.

Mon ikke du som borgmester fra starten af projektet, skulle have været så meget mandfolk at stille et ufravigeligt krav (lovgivning eller ej) om, at opførelse af et så stort landanlæg ikke måtte genere eller værdiforringe naboernes ejendomme?

Men set i bakspejlet skete nøjagtigt det samme, da der skulle etableres biogasanlæg på Rønnevej i Aakirkeby.

Når først I har fået en idé, er der ingen forståelse for folks bekymringer.

Men kommunen tabte vel kun godt 100 millioner på det projekt?!

Jeg er godt klar over, at det overhovedet ingen effekt har, men en appel herfra skal dog lyde: lad være med at træde på den lille mand og prøv at sætte jer selv i deres situation.

Følg debatten på facebook!

En sijllavitta

‘Sijllagjæl’ (indvolde fra sild) som man klaskede op på en væg i forskellige figurer, fx et ansigt, for at forskrække folk om natten, idet det lyste (fosforescerede). Teinnæs illustrerer ordet med følgende citat: ‘Pass du på, ønte varr så vikti, æjlla kajn du tro jâ ska lawa dai en sijllavitta’.
FÅ ABONNEMENT