Debat: Bygavekort afvist

Debat: Bygavekort afvist
Jørn W. Hansen fra Klemensker oplevede i en butik i Rønne, at hans kun to måneder gamle bygavekort blev afvist af en ekspedient. Arkivfoto: Jens-Erik Larsen
LÆSERBREV | RØNNE | ABONNENT | 28. SEP 2021 • 15:30
Af:
Jørn W. Hansen
Klemens Storegade 11
Klemensker
LÆSERBREV | RØNNE | ABONNENT
28. SEP 2021 • 15:30

Læser advarer andre om, at bygavekortet til Rønne måske ikke virker i alle de forretninger, der reklameres med.

Den 21. september 2021 ville jeg foretage et indkøb i en forretning i Rønne og betale med et bygavekort, der blev udstedt for cirka to måneder siden til forretninger i Rønne.

Stor var min forbavselse, da ekspedienten nægtede at modtage betaling med bygavekortet, selv om den pågældende forretning klart og tydeligt stod på listen over forretninger, hvor det var muligt at betale med bygavekort.

Mine indvendinger blev fejet bort: bygavekort kunne/ville han bestemt ikke modtage. Derefter forlod jeg forretningen uden at købe noget.

Der er sikkert ikke mange forretninger i Rønne, hvor man bliver udsat for en sådan afvisning, men dette som advarsel om, at bygavekortet ikke kan bruges som betalingsmiddel i alle de forretninger, man reklamerer med.