Bornholms Tidende største problem er, at læserprofilen er en uddøende race. Oplaget falder og falder. Ingen unge, ingen aktive midaldrende køber eller læser Bornholms Tidende. Tiden er løbet fra det, simpelhen. Uden at få nye og aktive læsere er det helt umuligt. Det er hr. og fru Kofoed på 67 og 76 år, der har vænnet sig til avisen, når kaffen er klar på kanden. En målgruppe, der ikke er særlig interessant for annoncører. De er gamle og lever i fortidens ekko, de forbruger kun lidt og sjældent noget nyt, spændende og anderledes.
Bornholms Tidende er en avis, der fortrinsvis lever af abonnementer, som er ældre mennesker, der læser Bornholms Tidende sådan nærmest på refleks. Det duer ikke og er ikke holdbart. Timeglasset løber ud. Avisen er ikke spændende og interessant nok for nye læsere. Derfor er det ikke fornuftigt at spare gratis aviser på færger og i lufthavnen væk. Netop her er der en chance for, at hente nye læsere. Kender man ikke avisen, ved intet om den, er det ekstra vigtigt at gøre sig mere synlig og nærværende. Uden pr vil det aldrig gå.
Det er yderst sjældent, at jeg læser/ser Bornholms Tidende, for den siger mig ikke meget. Kedelig og uinspirerende forside, som ikke ligefrem sælger aviser, tværtimod. Og alt for meget om Rønne, havnen og alt for lidt om øen i al almindelighed. Kæmpe store fotos og kun få linjer tekst er også et svaghedstegn af de helt store. En avis skal være en avis med spændende og interessant læsestof og ikke et billedblad. Spar på alt andet end jeres egen pr, ellers løber timeglasset snart ud.