– Ja, vi har sidste år i vores markedsføring satset på at ramme de lokale, så de får lyst til at bruge os også uden for sæsonen. For sæsonen kører jo normalt godt og kan næsten give sig selv. Sidste år var der rigtig mange mennesker på øen, og nærmest alle kom jo ind forbi, ler Trine Køhlert.
– Det, der var vigtigt for os, var derfor, at vi både i foråret og efteråret kunne få de lokale gæster herind, og det, synes jeg faktisk, er lykkedes. Folk har i højere grad fået øje på os og har også fået større lyst til at forkæle sig selv med de delikatesser, som standene har. Måske også fordi folk har været mere hjemme og haft mere tid til at lave mad og interessere sig for, hvad deres lokalmiljø kan tilbyde. Der er da også folk her i Gartnervangen, som siger, at "Gartnervangen ville aldrig blive det samme uden jer". Så de holder af, at vi her, uden nødvendigvis at komme her på dagligt basis. Det skal man jo heller ikke, det er en slikbutik for voksne med relativt dyre kvalitetsprodukter.
Hvordan tror du, det her år vil forme sig?
– Det, der står langt fremme i min bevidsthed, er, at vi ikke må udsætte noget. Forstået på den måde, at når vi får en idé som eksempelvis rosébanko, så nytter det ikke noget, at jeg tænker, at det kan vi gøre i sensommeren. For ingen kan garantere os, at vi ikke lige pludselig skal lukke ned igen. Men hvad det angår, er charcuteriet også med til at fremtidssikre os, for det kan eksistere, uden at cafeen er åben, ligesom resten af hallen i øvrigt kan. Men jeg tror da generelt på, at 2021 bliver et nemmere år og også økonomisk et bedre år for torvehallen, siger Trine Køhlert.