Hoteldirektør til kommunen: Invester i markedsføringen af Bornholm

Hoteldirektør til kommunen: Invester i markedsføringen af Bornholm
Direktør for Bornholm Hotels, Trine Richter. Foto: Berit Hvassum
| 15. APR 2020 • 09:47
Af:
tommy-kaas

15. APR 2020 • 09:47
De manglende turistindtægter som følge af den igangværende coronakrise kommer til at ramme Bornholm hårdt.

Det siger Trine Richter, direktør for Bornholm Hotels, i en pressemeddelelse, hvor koncernen bag hotellerne GSH, Griffen og Fredensborg i dag præsenterer et overskud for 2019 på to millioner kroner.

– Man skal huske på, at hver gang en turist bruger en krone hos os, så bruger gæsten tre kroner på at handle ind, spise på restauranter, køre taxa, købe kunsthåndværk, besøge attraktioner og shoppe i de bornholmske butikker, siger Trine Richter ifølge pressemeddelelsen.

– De mange millioner, som turisterne lægger i det bornholmske samfund, skaber grundlaget for mange hundrede arbejdspladser. I andre af landets kommuner med mange turister har man taget konsekvensen af coronakrisen og indskudt store beløb i turistmarkedsføringen for på den måde at hjælpe hele lokalsamfundet. Jeg håber, at Bornholms Regionskommune og erhvervslivet generelt vil investere i Destination Bornholms markedsføring for at genskabe de mange tabte arbejdspladser på Bornholm, siger Trine Richter.