Siden man hos Simon's på Lille Torv i Rønne lukkede ned for butikken den 23. december, har ejer Marianne Weidemann blandt andet brugt dagene på praktiske gøremål. Sammen med sin elev har hun repareret inventar i butikken og optalt varelager. Primært har ejeren dog fokuseret sin tid på tøjbutikkens webshop, som Simon's stadig sælger fra under nedlukningen.
– Det kompenserer slet ikke for den omsætning, vi ellers ville have i vores fysiske butik. Men jeg bruger især tiden på at se, hvordan vi kan styrke og dygtiggøre os online, så vi får flere forretningsben at gå på, siger Marianne Weidemann, der lige nu har hjemsendt sine 11 medarbejdere foruden sin elev.
Hun prøver at vende den stille nedlukningstid til at lære mere om, hvordan Simon's kan generere mere salg online. En opgave, der ellers ikke lige ligger til højrebenet for hende, griner hun.
– Jeg er 59 år, og jeg må indrømme, at alle de nye ord, jeg lærer, lige så vel kunne være russisk. Men det er spændende at gå på opdagelse i alle de muligheder, der ligger i det digitale og alle de visuelle greb, vi kan bruge for at genere kunder ind på vores webshop, siger Marianne Weidemann.
Regner med forlængelse