Bornholmsk firma dukkede op midt i 'X factor'

Bornholmsk firma dukkede op midt i 'X factor'
X-Factor optages i et studie, der ligger midt i et industrikvarter i Glostrup. En lokal strømafbrydelse skabte forhindringer under fredagens liveshow. Arkivfoto: Jakob Nørmark
Lørdag 12. marts 2022 • 12:42
Lørdag 12. marts 2022 • 12:42

'X factor' blev fredag ramt af strømafbrydelse, hvilket gav plads til en ekstra reklameblok. Her dukkede EDC Bornholmerbo pludselig op, men det er ikke helt tilfældigt, fortæller indehaver.

Duoen Lorenzo og Charlo røg ud af 'X Factor' ved fredagens liveshow, der var udfordret af en længere strømafbrydelse. Strømafbrydelsen satte værten Sofie Linde på prøve, der skulle padle mod strømmen i håbet om, at lyset vendte tilbage snart. Det skete ikke, og i stedet satte TV2 reklamer på skærmen indtil strømmen vendte tilbage i 'X Factor' studiet.

I absolut bedste sendetid på TV2 dukkede der pludselig en reklame op for EDC Bornholmerbo, hvor man så indehaver Dan Dellgren komme gående i deres reklame. Dan Dellgren så ikke selv reklamen, men han glæder sig over, at de dukkede op et tidspunkt, hvor mange sad klistret til skærmen. Det var formentligt kun brugere af TV2 Play, der havde signal på Bornholm, der fik fornøjelsen af at se reklamen, da de ikke har købt reklameplads på flow-tv.

– Det er da fedt, at vi kunne snige os ind midt i en strømafbrydelse. Vi har jo ikke betalt ekstra for det. Jeg er glad for, at den kom i den sendetid, siger Dan Dellgren.

Ny strategi

At EDC Bornholmerbo dukker op i bedste sendetid, er ikke nogen tilfældighed. Det er resultatet af en ny og målrettet strategi. EDC Bornholmerbo har i år forsøgt sig med en ny markedsføringsstrategi, hvor de har hyret en ekstern konsulent ind, der hjælper dem med at komme ud over rampen.

– Vi har i år allieret os med en reklamemand. Vi vil gerne booste vores markedsføring. Det handler om at gøre opmærksom på, at vi er her. Vi har altid brugt mange penge på markedsføring, men i år vil vi have en professionel til at gøre det, så kan vi gøre koncentrere os om at sælge huse, og så kan han reklamere, siger Dan Dellgren.

Dan Dellgren forklarer at meningen bag reklamen er at få folk, der vil sælge huse, til at benytte sig af EDC Bornholmerbo. Der er altid købere, men de vil gerne sørge for, at de har varer på hylderne, som Dan Dellgren siger.

Hvad har det kostet at få sådan en reklameplads?

– Det vil jeg ikke sige, men det koster penge at reklamere, siger Dan Dellgren.



FÅ ABONNEMENT