Arbejde med billetstruktur
I den nye aftale indgår der, at kun de billetter på Express 1, der svarer til kapaciteten på Max sælges indenfor kontrakten, mens resten af kapaciteten på Express 1 kan sælges kommercielt.
– Molslinjen skal jo også have et incitament for at gå med den her løsning, da det jo er en kapacitet, de ellers kan bruge på andre ruter. Det har de så nu med den her prisstruktur, siger borgmesteren, der håber, at man kan drage nogle erfaringer, som kan bruges, når der på et tidspunkt skal forhandles en ny kontrakt.
– I forhold til prisstrukturen er der i hvert fald noget, vi skal arbejde med fremadrettet. Jeg synes ikke, det giver nogen mening, at man kan få så billige billetter, fordi man hæver prisen på andre tidspunkter. Det her kan måske være med til at vise, hvilken indvirkning det har, at billetterne kan sælges lidt mere frit.
– Det giver noget data til, hvordan vi får udnyttet kapaciteten bedst, og hvordan vi får lavet en billetstruktur, der giver mening for bornholmere og turister, men samtidig også så Bornholmslinjen har en forretning, der løber rundt.