Så meget har kunderne til gode hos BAT

Så meget har kunderne til gode hos BAT
BAT er allerede begyndt at modtage anmodninger om tilbagebetaling, fortæller trafikchef Niels Rasmussen. Foto: William Sonne Kaalø
NYHED | ABONNENT | 12. FEB 2024 • 15:30
Henrik Nielsen
Journalist
NYHED | ABONNENT
12. FEB 2024 • 15:30

Har man klip eller tid til gode på et produkt købt i BAT's egen app, kan man få penge tilbage.

Da kalenderen skiftede fra januar til februar, skiftede trafikselskabet BAT samtidig fra sin egen billet-app til Rejsebillet. Skiftet betyder, at købte digitale klippekort og periodekort ikke længere kan bruges. Til gengæld kan man få sine penge tilbage, hvis man bruger den fremgangsmåde, BAT beskriver på sin hjemmeside.

Den mulighed har man i de kommende år, og de første anmodninger er allerede tikket ind, fortæller trafikchef Niels Rasmussen.

BAT skriver ikke noget om vejledningen på hjemmesidens forside. Den ligger under fanen "Rejsebillet".

– Vi har valgt at samle det hele under "Rejsebillet – Spørgsmål og svar", og her kan man næstnederst finde linket til refusion, fortæller Niels Rasmussen.

I januar udsendte BAT en pressemeddelelse om skiftet fra egen app til Rejsebillet. Af den fremgik det, at der i begyndelsen af februar ville komme en vejledning om, hvordan man får tilbagebetalt et tilgodehavende. BAT mener, at den var så dækkende, at man ikke har udsendt en ny pressemeddelelse om, at vejledningen nu er tilgængelig, fortæller trafikchefen.

For at få tilbagebetalt sit tilgodehavende skal man sende et refusionsskema til BAT senest tre år efter købsdatoen på det produkt, man ønsker refunderet. Hvis alle beder om at få deres penge igen, skal BAT tilbagebetale flere hundredetusinde kroner.

– Det drejer sig om cirka 500.000 kroner, som er købt indenfor de sidste tre år, fortæller Niels Rasmussen.

Han tilføjer, at BAT allerede løbende får anmodninger om refusion, som man sagsbehandler.

– Det fungerer fint indtil videre, fortæller han.



Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT