– Jeg har ikke talt med ham. Vi har skrevet sammen på mail, og jeg har ikke på nogen måde afvist, at der skulle være problemer. Det eneste, jeg har været enig med ham i, er, at det ikke er hensigtsmæssigt, at denne her dialog foregår i medierne.
Nordahl siger, at de ikke bygger en havn for jeres kaptajners mageligheds skyld. Hvad synes du om det?
– Det vil jeg egentlig ikke kommentere på, hvad han siger om det. Jeg vil bare sige, at når man har et projekt af denne her type, der bliver gennemført om vinteren, hvor det er mørkt, det er dårligt vejr, og man har indermoler, der ligger i vandkanten, så man ikke kan se dem med det blotte øje, og man så igen og igen oplever, at lys, bøjer og afmærkninger ikke er, hvor de skal være, så er der en opgave, Rønne Havn skal have løst på en anden måde i samarbejde med deres entreprenør.
I skriver i en indberetning til Søfartsstyrelsen, at kaptajnen på Povl Anker i forbindelse med en udsejling beskriver, at alt lys var slukket, og at det eneste, han havde at navigere efter, var skumsprøjt fra bølgerne, der bryder over fyret, og at vejret var ekstremt. Hvad betyder det for sikkerheden, at man skal navigere efter skumsprøjt fra bølgerne?