– Det vil jeg egentlig ikke kommentere på, hvad han siger om det. Jeg vil bare sige, at når man har et projekt af denne her type, der bliver gennemført om vinteren, hvor det er mørkt, det er dårligt vejr, og man har indermoler, der ligger i vandkanten, så man ikke kan se dem med det blotte øje, og man så igen og igen oplever, at lys, bøjer og afmærkninger ikke er, hvor de skal være, så er der en opgave, Rønne Havn skal have løst på en anden måde i samarbejde med deres entreprenør.
I skriver i en indberetning til Søfartsstyrelsen, at kaptajnen på Povl Anker i forbindelse med en udsejling beskriver, at alt lys var slukket, og at det eneste, han havde at navigere efter, var skumsprøjt fra bølgerne, der bryder over fyret, og at vejret var ekstremt. Hvad betyder det for sikkerheden, at man skal navigere efter skumsprøjt fra bølgerne?
– Altså vi sætter sikkerheden ekstremt højt og gør alt, hvad vi kan, for at det skal være en sikker sejlads ind og ud af Rønne Havn, og der er heller ikke sket noget her. Men der er jo ingen tvivl om, at de forhold der ikke er optimale. Det er derfor, vi er bekymrede over det og løbende indrapporterer det til myndighederne for at få dem til at tage affære.