I stedet har Tidende bedt chefen for det kommunale center for ejendomme og drift, Bjarne Freund-Poulsen, om en kommentar samt spurgt om BAT skal være bedre til at kommunikere til skolen og forældrene.
På et helt generelt plan er centerchefen enig i, at der skal være ordentlig kommunikation om driftsforstyrrelser til brugerne. Hvis der fredag morgen har været en 'brist', er det 'selvfølgelig beklageligt', lyder det fra Bjarne Freund-Poulsen.
"Den konkrete sag har jeg ikke mulighed for at kunne svare på, før jeg har undersøgt sagens forløb ordentligt, men jeg ved, at der har været hektisk på driftskontoret her under det voldsomme vintervejr," skriver han, hvorefter han tilføjer:
"Ligeledes er BAT meget afhængige af de tilbagemeldinger, der kommer retur fra de eksterne vognmænd, der kører ruterne. Jeg vil med udgangspunkt i denne sag tage en drøftelse med driftskoordinator Susanne Haagensen og trafikchef Niels Rasmussen mandag herom, og hvad der eventuelt kan gøres for at sikre en tilfredsstillende kommunikation fremadrettet, både mellem BAT og eksterne vognmænd, BAT og skole samt BAT og medierne ved sådanne sager."
Samtidig oplyser Bjarne Freund-Poulsen, at driftskoordinatoren fredag morgen lagde en nyhed på hjemmesiden, så snart hun blev bekendt med problemerne for rute 41.