Har du klip til gode hos BAT? Sådan får du penge tilbage

Har du klip til gode hos BAT? Sådan får du penge tilbage
Har man klip til gode i BAT's nu lukkede billetapp, kan man bede om at få dem refunderet. Det samme gælder digitale periodekort. Foto: Henrik Nielsen
NYHED | ABONNENT | 12. FEB 2024 • 11:12
Henrik Nielsen
Journalist
NYHED | ABONNENT
12. FEB 2024 • 11:12

BAT har på sin hjemmeside offentliggjort en vejledning til, hvordan man får penge tilbage for produkter i trafikselskabets nu lukkede app.

For et par uger siden lukkede trafikselskabet BAT sin egen app og gik over til Rejsebillet, som er landsdækkende. I samme forbindelse forsvandt muligheden for at købe digitale klippekort, og nogle kunder mistede billetter, de allerede havde købt og betalt.

Meldingen fra BAT var, at man kunne få tilbagebetalt et eventuelt tilgodehavende efter 1. februar. Det gælder både digitale klippekort og periodekort, og trafikselskabet ville offentliggøre en vejledning på sin hjemmeside, fremgik det af en pressemeddelelse.

"Hvis du eksempelvis har brugt halvdelen af klippene på et klippekort, får du tilbagebetalt halvdelen af købesummen. Hvis dit periodekort pr. 31. januar 2024 eksempelvis har halvdelen af sin gyldighedsperiode tilbage, får du tilbagebetalt halvdelen af købesummen. Uanset størrelsen på dit tilgodehavende, kan du få det udbetalt", skrev BAT på sin hjemmeside, da man lancerede Rejsebillet.

Et kig på forsiden af BAT.dk afslører ikke nogen vejledning, men under fanen "Rejsebillet" kan man finde et link til "Vejledning til refusion af købt rejsehjemmel i tidligere BAT Mobilbillet app".

Tre muligheder

Af vejledningen fremgår det, at man skal udfylde et refusionsskema, som ligger på BAT's hjemmeside. Derefter har man tre muligheder for at aflevere skemaet hos trafikselskabet.

Man kan enten henvende sig via digital post med nem-id. I så fald skal man via et link på BAT's hjemmeside, der automatisk åbner en ny besked, hvor BAT er modtageren. Man skal ikke bruge BAT's normale mailadresse, da personlige oplysninger ikke bliver sendt krypteret til den.

En anden mulighed er at møde fysisk op i BAT's ekspedition på Munch Petersens Vej i Rønne i kontorets åbningstid. Endelig kan man sende sit udfyldte refusionsskema via fysisk post til BAT på samme adresse.

På hjemmesiden skriver BAT, at man vil behandle henvendelserne hurtigst muligt.

"Du skal forvente en behandlingstid på op til 60 dage, fra vi modtager din anmodning om refusion. Dit tilgodehavende vil blive indsat på din nemkonto", skriver BAT.

BAT gør opmærksom på, at man skal have modtaget det udfyldte refusionsskema senest tre år efter købsdatoen af det ubrugte produkt, man ønsker refunderet. Ellers mister man retten til mulighed for refundering.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT