– Nu nærmer vi os snart 50 procent af, hvad det koster at flyve med SAS mellem Aarhus og København. Det skal lige sættes i perspektiv, inden man begynder at hyle alt for højt, siger han.
Spørger man ham, om DAT er noget op på det niveau, man skal, lyder svaret prompte:
– Nej, det er vi ikke, men det er blevet bedre. Vi har set et drop på nogle af afgangene, og det er der, vi skal begynde at finpudse og sige, at nu har vi ramt smertegrænsen på nogle af afgangene. På andre afgange kan det være, at vi ikke er færdige endnu. Hvis en afgang er udsolgt en uge frem, så kunne det jo godt indikere, at den måske skal have en justering mere, siger Jesper Rungholm.
Derfor er arbejdet med at justere priserne stadig i gang, og prisstigningen betyder ikke, at økonomien i ruten løber rundt, fortæller Jesper Rungholm.
– Vi er slet ikke i mål med, at det er noget, der bare minder om at løbe rundt, og det kommer vi heller ikke, det ved vi allerede. Det er tabsminimering, vi har gang i, siger han.