Forklaringen fra Bornholmslinjens side lød i mandags, at man stod i en situation, hvor det i en periode var umuligt at melde noget konkret ud til kunderne.
– I det øjeblik står vi med en række udfordringer, som gør, at vi ingen svar har på noget som helst. Vi ved ikke, hvornår vi kan få sat Povl Anker i drift, og det er først, når vi ved det, at vi kan give nogle svar, sagde pr- og kommunikationschef, Jesper Maack, til Tidende.
Han erkendte samtidig, at det i bagklogskabens lys nok havde været bedre, hvis man i det mindste havde givet noget information om, at man arbejdede på at finde en løsning. Borgmester Jacob Trøst (K), der også sidder som formand i Trafikkontaktrådet, hæfter sig netop ved, at rederiet virker til at have taget kritikken til sig.
– Jeg kan da se, at de har taget det til sig og vil gøre noget ved det. Det synes jeg er fint, de gør, for der er jo tilsyneladende et behov for mere information. Jeg tror, vi er ret enige i Trafikkontaktrådet om, at selvfølgelig skal passagererne have den nødvendige information, men det er jo ikke os, der skal drifte færgen og lave en procedure for, hvad der skal gøres i de givne situationer. Det er virksomheden selv, siger Jacob Trøst.
Har mødt kritik før